ASSUR MIFID
1. Aangeboden diensten
Ons kantoor biedt diensten van verzekeringsbemiddeling aan, dwz. de werkzaamheden die bestaan in het adviseren over verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden, het voorstellen, het verrichten van voorbereidend werk tot het sluiten van verzekeringsovereenkosten of het sluiten van verzekeringsovereenkomsten, dan wel in het assisteren bij het beheer en de uitvoering ervan.
Meer concreet bieden wij volgende verzekeringstakken aan:
1: Ongevallen; 2: Ziekte; 3: Voertuigcasco met uitzondering van rollend spoorwegmaterieel; 4: Casco rollend spoorwegmaterieel; 5: Luchtvaartuigcasco; 6: Casco zee- en binnenschepen; 7: Vervoerde goederen met inbegrip koopwaren, bagage en alle andere goederen; 8: Brand en natuurevenementen; 9: Andere schade aan goederen; 10: BA motorrijtuigen; 11: BA luchtvaartuigen; 12: BA zee- en binnenschepen; 13: Algemene BA; 14: Krediet; 15: Borgtocht; 16: Diverse geldelijke verliezen; 17: Rechtsbijstand; 18: Hulpverlening; 21: Levensverzekeringen niet verbonden met beleggingsfondsen, met uitzondering van bruidsschat- en geboorteverzekeringen; 22: Bruidsschat- en geboorteverzekeringen, niet verbonden met beleggingsfondsen; 23: Levens- bruidsschat- en geboorteverzekeringen in verband met beleggingsfondsen; 26: Kapitalisatieverrichtingen; 27: Beheer van collectieve pensioenfondsen.
Ons kantoor neemt zich voor dat alle vergelijkende informaite – inclusief reclame – die aan u als cliënt wordt verstrekt aan de volgende voorwaarden zal voldoen: (i) de vergelijking moet zinvol zijn en corect en evenwichtig worden voorgesteld; (ii) ze moet de informatiebronnen vermelden die voor de vergelijking zijn gebruikt; en (iii) ze moet de voornaamste feiten en hypothesen vermelden die voor de vergelijking gebruikt zijn.
Wanneer naar een bepaalde fiscale behandeling wordt verwezen, geldt als principe dat de fiscale behandeling van individuele omstandigheden van de cliënt afhangt en dat deze in de toekomst kan wijzigen. Dit zal ook steeds worden aangegeven.
Ons kantoor neemt zicht voor om reclame steeds als dusdanig herkenbaar te maken.
De algemene voorwaarden van de verschillende maatschappijen
Mobility - Occasium
Invest - AG Fund+
Health Care - Professional
Mobility
Familis
Invest - AG Safe+
Mini-sites Invest - AG Target+
Family
Habitation Woning Wohnung
Health Care - Particulier
Top Bike
Pension - Particulier
Mini-sites Mobility - Camionette
Mini-sites Family - Responsibility
Mini-sites Invest - AG Fund+
Pension - Professional
Invest - For Kids
Family - Accidents
Mini-sites Top Cycle
Mini-sites Mobility - CarSharing
Mini-sites Familis
Responsibily - Professional
Fire - Professional
Assistance
Income protection
Pension@Work
Omnimobility
Actions - multidomain
Mini-sites Omnimobility
Mini-sites Pension Professional
Invest - AG Business Invest (Private)
Mini-sites Health Care Particulier
Invest - AG Target+
Mini-sites Family - Accidents
Mini-sites Mobility - Car
Mini-sites Habitation Woning Wohnung
Mini-sites Mobility - Moto
Mobility - Car
Mobility - Motorhome
IPID
Mini-sites Garden & Pool
Mini-sites Health Care Professional
Mini-sites Invest
Accidents - Professionals
Rent
Mobility - Camionette
Mini-sites Rent
Mobility - Pack CarSharing
Mini-sites Mobility
Mini-sites mobility - occasium
Mobility - Moto
Mini-sites Pension Particulier
Garden & Pool
Mini-sites Mobility - Motorhome
Placement vie - Beleggingen leven
Mobilité / Mobiliteit (technical & commercial information)
Protection - Bescherming
Pension plan pro
Habitation / Woning
MyAXA Fidelity
MyAXA App
Personnes - Personen (professionnels)
Personnes - Personen (technical & commercial information)
Constitution pension - Pensioenopbouw
Biens et bénéfices / Goederen en winsten (professionnels)
Risques Cyber / Cyber riscico's (professionnels)
Responsabilité / Aansprakelijkheid (professionnels)
Indépendants / Zelfstandigen
Protection Juridique / Rechtbijstand (Professionnels)
Protection - Bescherming
Indépendants / Zelfstandigen
SantéVet
Fietsverzekering
Motorhome Assistance
Assistance voyage temporaire Long Trip
Assistance voyage annuelle Sport
Assurance annulation annuelle NoGo
Drive Across
Comfortlife annuel
Assistance voyage temporaire snow
Assistance voyage annuelle VIP
Assistance voyage Annuel Prestige
Assistance voyage Annuel Comfort
Assistance voyage Annuel Plus
Assistance voyage annuelle Light
Assistance voyage temporaire
Assistance voyage annuelle Smart
Assistance voyage Annuel
Drive Belgium
ERGO Life Optimix VAPZ/IPT/RIZIV
ERGO Life overlijdens- en schuldsaldoverzekering
ERGO Life kapitalisatiebon
ERGO Life 8 jaar renteverzekering
ERGO Life Optimix pensioen- en langetermijnsparen
ERGO Life renteniersverzekering
P40
P50
P30
P60
PAC-Aedes/Brand Verzekering
P35
Algemene voorwaarden
IPID-Fiche
2. Toezicht van de FSMA
Ons kantoor is ingeschreven bij de FSMA als verzekeringsmakelaar onder het nummer 0892.874.805. De FSMA kan bereikt worden via volgend adres: autoriteit voor financiële diensten en markten, Congresstraat 12-14, 1000 Brussel, tel. +32 (0)2.220.52.11, fax. +32 (0)2.220.52.75.
3. Beleid inzake belangenconflicten
In het licht van de AssurMiFID reglementering voeren wij een belangenconflictenbeleid. Meer informatie hieroven kan u terugvinden In onderstaand artikel.
4. Vergoeding
Voor onze diensten verzekeringsbemiddeling ontvangen wij in beginsel een vergoeding van de verzekeringsondernemer, die deel uitmaakt van de premie die u als klant betaalt.
In het andere geval ontvangen wij voor onze diensten van verzekeringsbemiddeling een vergoeding van u als klant. Eventuele kosten of bijhorende lasten die zouden worden aangerekend zullen steeds op voorhand worden medegedeeld.
Beleid inzake belangenconflicten
Sinds 30 april 2014 is de AssurMiFID–regelgeving van toepassing op ons kantoor. Overeenkomstig deze gedragsregels voert ons kantoor een beleid met betrekking tot het beheer van belangenconflicten bij het verlenen van diensten van verzekeringsbemiddeling.
Welke belangenconflicten?
Met het oog op ons belangenconflictenbeleid heeft ons kantoor de mogelijke belangenconflicten in ons kantoor geïdentificeerd.
Belangenconflicten kunnen zich voordoen tussen (i) ons kantoor en de met haar verbonden personen en een cliënt of (ii) tussen meerdere cliënten onderling.
Het beleid inzake belangenconflicten houdt rekening met de eigen kenmerken van ons kantoor.
Bij de beoordeling van mogelijke belangenconflicten heeft ons kantoor de situaties in kaart gebracht waarbij een aanzienlijk risico bestaat dat de belangen van de cliënt worden geschaad.
Het gaat concreet om de situaties waarbij:
- winst wordt gemaakt of verlies wordt geleden ten koste van de cliënt;
- ons kantoor een ander belang heeft bij het resultaat van de dienst of transactie;
- ons kantoor een financiële drijfveer heeft om bepaalde cliënten te laten voorgaan of anders te behandelen;
- waarbij hetzelfde bedrijf als de cliënt wordt uitgeoefend;
- waarbij ons kantoor van een andere persoon dan de cliënt voor de geleverde diensten van verzekeringsbemiddeling eigen aan ons kantoor met betrekking tot onze nevenactiviteit als bankagent een vergoeding ontvangt
Welke maatregelen neemt ons kantoor?
Ons kantoor neemt heel wat maatregelen om ervoor te zorgen dat het belang van de cliënt primeert. Het gaat onder meer om:
- een gepaste interne organisatie die toeziet op een efficiënt belangenconflictenbeleid;
- een consequente toepassing van de behoefte- en geschiktheidsbeoordeling voor elke cliënt;
- een aangepast verloningsbeleid voor de met ons kantoor verbonden personen;
- een beleid dat er op toeziet dat ons kantoor en de met haar verbonden personen op de hoogte zijn van de AssurMiFID-reglementering;
- een beleid dat het recht voorbehoudt van ons kantoor om bij ontstentenis van een concrete oplossing voor een specifiek belangenconflict de gevraagde dienstverlening te weigeren met het uitsluitende doel de bescherming van de belangen van de cliënt;
- een beleid inzake het ontvangen van voordelen in natura en geschenken;
- een beleid dat erop toeziet dat alle informatie die onze verbonden personen verstrekken correct, duidelijk en niet misleidend is.
Indien nodig zal het beleid inzake belangenconflicten van ons kantoor aangepast en/of geactualiseerd worden.
Wanneer er onvoldoende garanties zouden zijn dat ons belangenconflictenbeleid voldoende effectief is, zal u transparantie gegeven worden omtrent het (mogelijk) belangenconflict opdat u een geïnformeerde
beslissing kan nemen.
U heeft het recht een kopie op te vragen van het volledige belangenconflictenbeleid.
U kan ons bereiken op het volgende e-mailadres: info@credofin.be