De Consumentenpolis: bekeken vanuit een menselijke kant.

We leven zo snel, altijd gehaast, we bestellen van alles online. In de maatschappij van vandaag is het normaal dat er af en toe geschillen optreden waar hoge kosten mee gepaard gaan. Soms ben je zelf in de fout, soms zoek je steun om verhaal te kunnen halen bij een (te) sterke tegenpartij. Dan heb je een onafhankelijke partij nodig die je bijstaat met raad en daad. En dat is volgens ons de D.A.S. Consumentenpolis.
Waarom wij, Credofin, de Consumentenpolis warm aanbevelen.
Verder in deze blog kan je de waarborgen in detail bekijken. Maar eerst vertellen we waarom wij vinden – op basis van enkele ervaringen met onze klanten – dat deze polis zo’n grote meerwaarde heeft.
  • Klanten die problemen ondervinden bij kleine aanpassingen aan hun woning, zoals schilderwerken of andere werken waar geen architect of bouwvergunning voor nodig is, zijn gedekt. Een klant wou onlangs zijn living laten schilderen, maar dat is volledig verkeerd gelopen: de schilder morste verf op de parketvloer. D.A.S. heeft de klant verder kunnen helpen door de schilder in gebreke te stellen en te onderhandelen.
  • Er wordt een ongepaste foto van je dochter verspreid via Facebook, dan neemt D.A.S. de nodige juridische stappen.
  • Kinderen beschadigen je huis tijdens het spelen, maar de ouders blijken niet-verzekerd en zijn niet in staat de schade te betalen. Dan zorgt D.A.S. zelf voor (een deel van) de vergoeding.
  • We ondervinden de laatste tijd toch wat problemen met klanten die online bestellingen plaatsen, dat is ook gedekt. Online aankopen worden meer en meer de toekomst, dus zeker niet onbelangrijk.
  • Alle handelaars waarbij je iets koopt, met wie je een ‘contract’ aangaat, vallen onder de contractuele geschillen en zijn gedekt. Dat kan gaan van de aankoop van een wasmachine, of een reis, tot tuinmeubels of problemen met de elektriciteitsleverancier. Dus toch wel een hele grote meerwaarde voor de klant.
  • Je wordt vervolgd voor een onopzettelijk strafbaar feit. Je maakt als politieagent een fout tijdens je werkdag of er verdrinkt een zwemmer tijdens jouw shift als badmeester, dan betaalt D.A.S. je verdediging.
  • Je mazouttank lekt bijvoorbeeld en die zorgt voor een zware vervuiling bij de buren.
  • Medische geschillen zijn gedekt, wat voor een klant toch wel een geruststelling is.
  • Je hebt een geschil met een verzekeraar. Je annuleert een reis en de verzekeraar weigert te betalen omdat er bepaalde uitsluitingen “voor interpretatie vatbaar zijn”. Of je brandverzekeraar wil niet of onvoldoende tussenkomen bij waterschade of een diefstal, omwille van onderliggende clausules. Dan verdedigt D.A.S. je belangen.
Meer dan zomaar rechtsbijstand!
De consumentenpolis is een onderdeel van de “Rechtsbijstand Gezin”. Hij combineert meerdere waarborgen en/of biedt extra bescherming waar andere polissen niet tussenkomen: bescherming voor jezelf én je gezinsleden. Zowel privé als in de werksfeer kan je op bijstand rekenen.
Wij helpen je graag verder
We hebben al vele klanten kunnen helpen met deze polis en doen dat ook graag voor nieuwe klanten. Kom gerust langs om de D.A.S. Consumentenpolis meer in detail met ons te bespreken. Het Credofin team Inge, Nathalie, Christine, Kathleen, Carine en Angelique
Deze website gebruikt cookies om gegevens over uw gebruik van de website te verzamelen, te analyseren en te onthouden zodat wij u een betere surfervaring kunnen bieden
Akkoord Niet akkoord